disney5.jpgA Disney animációs cégei közül már egyik sem dolgozik a hagyományos két dimenziós technikával, a cég egyértelműen a CGI technológiában látja a jövőjét. Vajon végleg lezárult egy korszak a hollywoodi stúdió történetében, melyet olyan klasszikusokká vált mesék fémjeleznek, mint a Bambi, A Hófehérke és a hét törpe vagy az Oroszlánkirály? 

Bob Iger, a Disney vezérigazgatója a stúdió részvényeseinek tartott phoenixi gyűlésen megerősítette, hogy terveik között nem szerepel két dimenziós animációs filmek készítése, de nem vetette el végérvényesen a klasszikus formátumoz való visszatérés lehetőségét sem, ami a Disneyt híressé tette. „Tudtommal jelenleg nem foglalkozunk két dimenziós filmtervekkel. Elég sok kézzel készített animációs projektünk fut jelenleg, de ezek többnyire a televíziónak készülnek. Nem zárjuk ki teljesen annak a lehetőségét, hogy ezzel a technikával mozifilmet készítsünk a jövőben, de jelenleg nem folyik ilyen jellegű munka a stúdióban.” - árulta el Iger.

A hírt minden bizonnyal nem fogják kellemesen fogadni a rajongók, akiknek a Disney Animation 2006-ban kinevezett kreatív igazgatója ígéretet tett 2009-ben, hogy visszahozza 2D-s technikával készített animációs filmeket. Négy éve Lasseter a Bolt (a Disney nagysikerű 3D-s animációja) londoni bemutatóján bejelentette, hogy újra munkát ad azoknak az animátoroknak, akiket az előző rezsim kitaszított a kilencvenes években, amikor a CGI technológia teret nyert az animációs filmekben.

„Mára sajnos a 2D a szegényes történetmesélés mentségévé vált.” - mondta Lasseter, aki úttörő szerepet játszott a 1995-ös Toy Story - Játékháború sikerében, és az azt követő újgenerációs animációs filmek forradalmában. „Az általános egyetértés, ami természetesen teljesen nevetséges, az volt, hogy a közönség nem akar kézzel rajzol animációs filmet nézni. Azon a napon, amikor beléptem céghez, felvettük a kapcsolatot az animációs srácokkal, és nekiláttunk, hogy visszahozzuk azokat a művészeket, akiket a Disney korábban elbocsátott.”

A stúdió ezt követően elkészítette A hercegnő és a béka című egész estét filmet. A klasszikus musical, ami az 1920-as évek New Orleans-ában játszódott, a Grimm testvérek Békakirály című klasszikus meséjén alapult. A film ugyan jó kritikákat kapott, de a pénztáraknál már kevésbé szerepelt jól. Egy másik kézzel készített animáció, a 2011-ben bemutatott Micimackó szintén remekelt a kritikusok körében, de mindössze 33 millió dolláros bevételre tett szert világszerte, miközben a Disney CGI animációi a 2009-es Bolt és a 2010-es az Aranyhaj és a nagy gubanc 310, valamint 590 millió dollárt hozott.

Ettől persze még nem biztos, hogy végleg búcsút kell intenünk a 2D-s animációknak. Egy Egyesült Államok béli blogger indította útjára azt a pletykát, hogy a Disney olyan projekten dolgozik, mely azon a technológián alapul, melyet a stúdió az idén Oscar-díjjal jutalmazott rövidfilmben, a Papermanben is használt. A filmen ugyan CGI animátorok dolgoztak, azonban a karaktereket nem lemodellezték, hanem megrajzolták. További bizakodásra adhatok okot, hogy a stúdió animációs részlege nyolc hetes gyakornoki programot hirdet a nyárra.

 

hg

A bejegyzés trackback címe:

https://kult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr155249806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása