face.jpgMérföldkőhöz érkezett a facebook, hiszen áprilistól további százmillió aktív felhasználóval bővült a leglátogatottabb közösségi szájt, ezzel elérve az 1 milliárdos álomhatárt. Az cég ennek alkalmából első reklámfilmjének bemutatásával ünnepelt, a kemény feladat azonban csak ezek után következik: elérni a második milliárdot.

A ünnepélyes hírt a facebook ügyvezető igazgatója, Mark Zuckerberg természetesen a saját facebook profilján jelentette be egy 90 másodperces videó anyag kíséretében. Az videóhoz a Nike TV-reklámjaiért is felelős Wieden & Kennedy a Bábel és Korcs szerelmek sztárrendezőjét, Alejandro Gonzalez Inarritu-t szerződtette le. Habár a reklám késznek tűnik a főműsoridős debütálásra, Zuckerberg elképzelései mások, hiszen két legyen ütve egy csapásra, a videót a facebook saját hirdető szolgáltatásának promotálására is használja. Természetesen a hirdetést nem csak a facebook felhasználók láthatják, azt az egyes videó megosztó portálokon bárki megtekintheti.

Nem ez az első mérföldkő, amit a facebook nyilvánosan is megünnepel. Amikor 2010 júliusában a havi aktív felhasználók száma elérte az 500 milliót, Zuckerberg egy videó üzenetben mondott köszönetet, és fejezte ki háláját. Minden bizonnyal ez az üzenetet jobban értékelték a cégen belül, mint a facebook operatív működésért felelő vezetőjének, Sheryl Sandberg idei nyilatkozatát, aki egy őszinte pillanatában meglehetősen kellemetlen helyzetbe hozta a befektetőket. Röviddel a facebook tőzsdére bocsájtása után a New York-i Advertising Week keretében ugyanis nyíltan bevallotta, hogy nem a korábban vártak szerint haladnak a dolgok, és egyszerre meglepett és csalódott is.

A facebook friss, és egyben első marketingigazgatója Rebecca Van Dyck elárulta, hogy a cég korábban, már az ő februári érkezése előtt elkészítette a reklámot, hiszen senki nem tudhatta, hogy a felhasználók száma mikor lépi át az egymilliárdot. Van Dyck egyébként tökéletes választás volt a facebook számára, hiszen korábban olyan cégeknél töltött be vezető marketinges pozíciót, mint a Levi's vagy az Apple. Ez utóbbi helyen dolgozott az iPhone, az iPad, az iPod valamint az iTunes megjelenésekor is.

A Facebook a reklámmal tizenhárom piacot célzott meg, melyek: az Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Mexikó, Brazília, India, Fülöp-szigetek, Indonézia, Japán és Oroszország. Oroszország kiemelten jelentős a cég számára, erről árulkodik Zuckerberg múlt heti moszkvai látogatása is, melynek keretén belül Dimitrij Medvedev-vel is találkozott, ezzel is hangsúlyozva Oroszország stratégiai jelentőségét.

Ms. Van Dyck hangsúlyozta, hogy a hirdetés a facebook felhasználók mellett azoknak is szól, akik még nem regisztráltak. "A saját felhasználóink számára hoztuk ezt létre, de úgy gondoljuk, hogy ez egy olyan üzenet, ami fontos és érdekes lehet a többiek számára is. Úgy érezzük, tisztelettudónak kell lennünk, és be kell mutatkoznunk, mondván: Ez az, amiben hiszünk. Csatlakozz hozzánk!"

(forrás: AdAge)

hg

A bejegyzés trackback címe:

https://kult-kor.blog.hu/api/trackback/id/tr225249791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása